Annons:
Etikett15-regnbågsbron
Läst 118 ggr
G
2023-03-18, 14:29

Älskade fina Selma, 20 år, är borta (S*DotCom Cats Blue)

Selma, S*DotCom Cats Blue, föddes 2003-02-21 i Stockholm. Senare hos Cas Sus Rag dolls. Hon var en blåmaskad Bicolour och kom till mig när hon var 6 år. Jag hittade henne på katthemmet i Nyköping. Det blev 14 år av kärlek, hon var den vänaste, snällaste finaste katt jag någonsin haft, och jag har haft många. Senaste tiden har åldern tagit ut sin rätt, med dit hörande hälsoproblem. Jag tvingades ta det förfärliga beslutet att ta bort henne. Veterinär kom hem till mig 16 mars och gav sista sprutan. Nu har hon gått vidare till katthimlen och jag saknar henne förfärligt.
Jag söker nu en katt att slösa min kärlek på, efter att jag har sörjt färdigt. Och valet har blivit självklart, det måste vara en Ragdoll, kanske från maj månad, inte tidigare. Förslag på uppfödare mottages.
Hälsningar i sorg
Gudrun Anselm

Annons:
Vixxen
2023-03-18, 14:42

Beklagar sorgen. 🌹

Magi-cat
2023-03-18, 14:49

Beklagar! 🌹 Så fin katt!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

OberonsMatte
2023-03-18, 15:03

Beklagar sorgen.. Ser i SVERAKs stambok att hon var en f.d. avelskatt som fick sin sista kull vid 5,5 års ålder, så hur kom det sig att hon hamnade på katthem året därpå?

Sajtvärd Katter iFokus

• Redigerat 2023-03-18, 15:19 av OberonsMatte
G
2023-03-18, 19:13

#3: Hon bodde visst i Valdemarsvik(?). Minns inte riktigt. Men det hände väl något så Selma hamnade med en yngre son (som var borta när jag kom dit) på katthemmet. Kontaktade senaste ägaren som var väldigt glad när jag kunde meddela att hon nu fått ett nytt hem. Det var visst något som hände på förra stället, för senaste ägaren hade efterlyst information om det skulle bli ändrat boende. Jag fick reda på att hon haft flera kullar. Tänk om det finns någon kvar, flera generationer senare?

Upp till toppen
Annons: